Yoga opwarmers  

Oefeningen die je kan doen als opwarmertje.

  1. Tenen en vingers open en toe knijpen.
  2. Zwevende tong: In kleermakerszit zitten. Met je tong in je gesloten mond cirkeltjes draaien. Probeer om je tanden niet te raken. Laat je tong rondzweven in je mond.
  3. Stampen: Sta met je beide voeten stevig op de grond. We stampen met onze rechtervoet 8x. Dit doen we ook met onze linkervoet. We herhalen 6x met onze rechter- en 6x met onze linkervoet. Stamp maar goed luid op de grond, met volle kracht. Ga verder met 4x stampen met je rechter- en daarna je linkervoet. 2x rechts en 2x links. Tot slot stampen we 8x afwisselend met onze rechter- en linkervoet.
  4. Je zorgen weg boksen in de lucht, sjotten, springen, blazen.
  5. Berghouding: Zet je voeten op heupbreedte. Ga stevig staan met je voeten op de grond. Adem diep in door je neus en langzaam uit door je mond. Je staat heel krachtig. Je bent trots.
Toevoegen aan Rustplanner
Mijn Rustplanner
Duurt 15 minuten
Materiaal:
  • Yogamatje
  • Losse kledij
Links & downloads:
Bronnen:
  • Rombouts, S. (2020). Yoga opwarmers.
  • Purperhart, H. (2018). Kinderyoga, ontdek je superkracht. Utrecht: AnkhHermes.
  • Purperhart, H. (2018). Energizers. [kaartenset]